2010. január 29., péntek

Zsinórozó talp

A varrós-kacatos szekrénykémet rendezgettem. Az elsőre "nélkülözhetetlennek" vélt eszközökről használat közben aztán elég gyakran kiderül, hogy egy cseppet sem váltják be a hozzájuk fűzött ígéretes reményeket.
Ildikó egy bejegyzésében (akkor még folt-napló volt) a zsinórozó talpról kért véleményt. Én reagáltam is, de nem igazán vagyok egy PC zseni, így vagy rossz helyre címeztem, vagy elszállt az éterben.
Szerintem sokan vagyunk úgy, hogy a szaküzletben hirtelen felindulásból, szárnyaló képzelettel a lehetséges csodákról vásárolunk meg dolgokat, amelyekről csak a varrógép mellett ülve derül ki, hogy számunkra hasznos-e vagy sem. Szeretném megosztani ezeket a tapasztalataimat, hiszen én is már sok infóhoz jutottam mások írásaiból. (itt, és itt és még sok más helyen)
Nekem egy Pfaff gépem van és elég sok hasznos, vagy elsőre hasznosnak vélt kelléket vásároltam már hozzá. Köztük a zsinórozó talpat is beszereztem.
A fonalat szépen vezeti, de a szabadgépi tűzéshez hasonló mintát nem igazán lehet vele készíteni. A hagyományos varrásnál pedig a vékonyabb zsinórt, fonalat szerintem "mellévarrja", azaz nem a díszítő szálba ölt bele. Készítettem róla néhány fotót, szerintem az jól szemlélteti amit írni akartam.Ezen a képen talán jól látható, hogy a vastagabb fonalat nem túlságosan nagy kacskaringókkal még szépen rögzíti a varrat. A nagyobb kanyarban már melléölt.A szőrös-vékony fonal esetében teljes a csőd, még egyenes varrás esetében is, mert a szőröket rögzíti ímmel-ámmal, de ez a rögzítés ugye nem alkalmas semmire :-((

Egyébként ( vastagabb fonal esetében, viszonylag kis ívvel, vagy a legjobb egyenesen varrni) jól lehet vele díszíteni, nagyon dekoratív a végeredmény.

Nos véleményem szerint jó ha van ilyen talpunk, de lehet élni nélküle!

Ha pontozni kellene 0-10 skálán, akkor erre 5 pontot adnék.

Ági

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése