2010. december 2., csütörtök

Méter zippzár újabb dicsérete

.
Már egyszer írtam a méterben kapható zippzárról, de tegnap ismét lelkendeztem a felhasználását illetőleg. A lányomnak varrtam díszpárnákat. A párnahuzat megvarrása nem egy nagy dolog, a macerás rész a zippzár bevarrása lenne, ha nem találták volna fel a méterben kapható változatot.

A párna lapokat kiszabtam, majd mindkét végén kb 3-4 cm-el nagyobb zippzárt levágtam és kétfele szedtem. Egész egyszerűen zippzárvarró talppal (színt színére fordítva) felvarrtam mindkét oldalra. (kb 5 perc)


Mikor mindkét oldalra felvarrtam, akkor vágom be a zippzárak végeit és illesztem egymás mellé. Ami újdonság az előző irományomhoz képest, az az, hogy rájöttem az egyik oldalt kb 3-4 fognyival nagyobbra kell hagyni. Ez azért jó, mert amikor a kocsit felhelyezem óhatatlanul is azon az oldalon jobban húzom rá a kocsit, amelyikre először helyezem rá a kocsit.
Hogy érthető legyen a képen jól látszik, hogy a bal oldalit hagytam nagyobbra, ide dugom be először a kocsit, majd ha már itt felvezettem egy kicsit, akkor teszem be a jobb oldalit. (Talán még pár mm-el nagyobb különbséget is lehet hagyni, mint a képen látszik!)



A kocsi húzókájának helyzetére (a felhúzás irányába nézzen a vége) ügyeljünk, mert  "lehúzó" állásban van rajta egy beakasztó pütyök, ami beakad a fogak közé, ergo nem lehet rendesen beakasztani.

 A zippzárt behúzzuk végig (a párna két lapjának pontosan egymással szemben kell lennie) Sőőt- most jön a lényeg, le is húzzuk a végén a kocsit a zippzárról. (a két szemben lévő oldal össze van rögzítve a zippzárral, de nincs rajta kocsi)


Ezután egy kicsit megnyitjuk azt az oldalt, ahol legelőször felhelyeztük a kocsit. (itt már látszik, hogy eltűnt az a különbség amit a legelején hagytunk a két oldal között. Sőt, most a jobb oldali nagyobb, ezért most először a jobb oldalra helyezem fel a kocsit, utána csúsztatom be a bal oldalit)

Újra rácsúsztatjuk a kocsit, amit a középrészig feltolunk.

Tehát úgy néz ki a dolog, hogy előlről is és hátulról is végig be van húzva a zippzár, de a kocsi középen van. Ennek az az értelme, hogy az oldalrészeket gond nélkül össze tudjuk varrni, nem kell kerülgetni a kocsit, nincs nyitott vég, nincs semmi zavaró körülmény, stb...

Kifordítjuk a párnát, szépen összevarrjuk az oldalakat, levarrjuk a zippzárak végeit (jó alaposan!)


Igen, ez az állapot lenne a rémünk, ha fix zippzárral dolgoztunk volna. Nem tudom ki hogy van vele, én már többször bevarrtam zippzárt úgy, hogy be volt csukva, aztán ügyeskedtem egy darabig, amíg újra ki tudtam a visszájáról nyitni.
Ez most egyszerűbb :-))

Ahol a kocsink van - félúton - ott szépen és könnyedén kinyitható a zippzár!!!










Kifordítjuk a párnát és készen is vagyunk!!


Ilyen sarkokat kapunk evvel a módszerrel:



Az egész párnahuzat megvarrása, még ha valaki olyan szötymögős is mint én, akkor sem tart 15 percnél tovább!  Ebben a munkaidőben nincs benne az anyag kiválasztása, ami nálam néha tovább tart :-(( Most kivételesen adva voltak az anyagok, így egész termékeny voltam. Íme az elkészült kupac :-)

A csodálatos anyag Marcsi boltjában kapható!



5 megjegyzés:

  1. Huh! Nagyon jó lett! Már látom, hogy nekem is be kell szereznem ilyen cipzárt! :-)))

    VálaszTörlés
  2. Szuper jók a párnák,a mintás anyag nagyon tetszik, a másik meg jó kiegészítő.Most ez a kedvenc színem.Köszönöm a méter cipzár leírást,de hol szereztél színben hozzá illőt ,ez a nagy kérdés...

    VálaszTörlés
  3. Ez most egy sötét bordó színű zippzár volt. Van sötétkékem, zöldem, bézs, fekete, fehér, de úgy tudom van még több színben is. Egy rövidáru boltban szereztem be őket, de Marcsinál is van.

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó ez az anyag! Hol lehet ilyet szerezni? Neten nem lehet valahol venni?

    VálaszTörlés
  5. Hívd a 83/315-266 számon Kelme-Ker Bt-t /Marcsi boltját, megbeszélitek személyesen és postai úton küld Neked szívesen.

    VálaszTörlés