2013. március 17., vasárnap

Van aki új cipőre, én új talpakra vágytam...

.
Igazából a Hírfoltokba akartam ezt a cikket megírni, de... Ahogy próbálgattam ezt a - nem is talpat - kis kiegészítőt egyre jobban elbizonytalanodtam. 
A legfőképp azért, mert egyedül a Pfaff és egyes Husqvarna gépekhez használható. Így azok köre, akik számára az írásom érdekes lehet nagyon nagymértékben leszűkült. Másrészről pedig azért, mert egyszerűen nem tudok rájönni a helyes használat nyitjára. Úgy pedig, hogy valamit rosszul használ az ember lánya ne legyen alapja egy véleménynek!
Na most már mindenkit felcsigáztam? 
Adva van egy kis műanyag lapocska, amit a tűlemezre kell felpattintani. Sőt ez az egész kütyü 3 féle méretben. Gondoltam csak jó lehet.... 
Ezekről van szó:
A prospektusban igazi vágyfokozó bemutatókat láttam, így nekem ezeket nem lehetett kihagyni!
A kelmetovábbító fogazatra kell felhelyezni a lapocskát, talpat leszerelni, anyagot kifeszíteni egy hímzőkeretbe. Ez mind rendben,  hímzőkeretem ugyan csak a régi fa hagyományos van, de betettem a tűrúd alá, majd beleszuszakoltam az anyagot. Anyag alá tettem merevítőnek hímzésekhez használatos keménységet.
Ez nem túl jó kép, de az anyag alatt fényképezés csak ilyen minőségben sikeredett:

Első próba:
Hegyes ollóval lyukat vágtam az anyagba
lyukba belehelyeztem a lapocska kiálló peremét:
szálat alulról felhúztam, nehogy valami galibát csináljon:
na jól van, varrok már.................

A gépet valamilyen cik-cakk típusú öltésre kell állítani, hiszen a lyuk körüli részt el kell, hogy tisztázza. A kelmetovábbító az én kezem, hiszen a varrógép kelmetovábbítóját letakarja a lapocska.



 Körbe értem :-)) Felfokozott izgalmi állapotban konstatáltam, hogy ez nagyon jó játék! Jöjjön a következő!

Ne szépítsünk a tényeken, ez randa lett! Sőt, a lyuk is nagyobb. Meg eltolt az öltés. De miért is?
A - nem vágtam ki jól a lukat az elején?
B- sűrűbben engedtem az öltéseket?

Az ok kiderítésére jöjjön még egy lyuk.

Ez a bal oldali alsó lett. A kivágott lyukról eltüntettem a felesleges anyagot, és igyekeztem nem túl sűrűre engedni az öltéseket. Gyönyörű! Újra kedvem kerekedett.
Nem húzom a dolgot, egyre rosszabbak lettek :-(
Biztos az anyag nem a megfelelő, ezért másfélével kezdtem az újabb kísérletekbe.

Az előzőekből okulva a következőket tapasztaltam:
  • Ha nagyon sűrűre engedem az öltéseket, akkor a talpszár  - ha a képen nézzük, akkor a talpszár bal oldala - gyakorlatilag fennakad a felhalmozódott cérnán és ez tolja el az egészet.
  • Ez kivédhető úgy, hogy minden kb 8. öltésnél fel kell egy kicsit emelni a talpszárat, hogy az alatta lévő anyag elsimuljon.
  • eleve lazán megyek körbe, majd inkább még egyszer végig a teljes körön.
  • A kezdő lyukat ki kell vágni, és a felesleges anyagot el is kell távolítani. 
 Most másik anyagon különböző öltéstípusokkal próbálkozom, variálom még a cérnákat is.
A más méretű lemezeket is felhelyeztem, de az egyik eleve furcsán állt. (a képen jól látszik, hogy csálén és nem én tettem fel rosszul, egyszerűen ilyen és kész)
A másik kettő az stabilan és egyenesen áll:

 A legjobb eredményeket a legnagyobb lyukúval tudtam produkálni. 
Normális esetben az ember azt gondolja, hogy minél többet gyakorol valamit, precizebben dolgozik, annál jobb eredményt kap. Nos én ezzel az egésszel nem így vagyok :-((
 Biztos vagyok benne, hogy valamit én nem csinálok jól, de még nem jöttem rá, hogy mit. 
A gyakorló anyagom most így néz ki:

Nem hiszem, hogy feladom, de nagyon kérem, ha valakinek van ezzel a lyukvarró lappal (Eyelet plate) valamilyen tapasztalata, az ossza már meg velem/velünk!!!!!!!!!!
Én csak arra vágyok, hogy legalább 4 db-ot tökéletesen egymás után képes legyek kivarrni. Valahogy úgy tűnik egyenlőre szerencse kérdése, hogy sikerül-e vagy sem. Semmiféle előre tervezés, tudatos munka alapján nem jön össze a dolog nekem, de biztos vagyok abban, hogy én bénázok valamit el! :-(



6 megjegyzés:

  1. Érrrdekes! Szerintem profi módon bánsz Te a gépeddel, nem ott van a hiba!
    Számomra csak az a kérdés, mire jó a lyuk?
    Asszem nem vágyakozom ilyen talpakra, pedig az ritkaság a bemutatóid alapján!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, már annyi ötletem volt azzal a lyukkal! De így bizonytalanra azért nem vagdosok egyenlőre. A helyzet az, hogy ha 1-2 alkalommal lehetett tökéleteset varrni, akkor nem a készülékben, hanem bennem van a hiba:-(

      Törlés
  2. hmmmm...riseliő...csak azt nem értem, minek ehhez ez az eszköz, sima köröket rajzolva gyönyörűen lehet a stoppoló talppal ilyeneket kivarrni és utólag szépen kivágni, még keretet sem használtam régen, mégis szépek lettek :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ami jól sikerült, az nagyon szép lett és legfőképp gyors és pontos. Pici, szabályos lyukak lettek vele. A bemutatón olyan nagyon kívánatos volt ...:-((

      Törlés
  3. jajj hova lett az én kommentem?:( na mindegy

    a pástétom recijét idehozom, mert nem tudom jársz e még arra felém. Szóval 1-1,5 kg kolbász húst elcsenünk a tölteni való bekevert kolbászhúsból. belekeverjük az abalében teljesen megfőtt, ledarált sertés májat, beleteszünk 2 egész tojást, 2 db előzőleg megszáradt majd vízben beáztatott jól kifacsart zsemlét, majd kissé utánfűszerezzük, só bors stb, majd a sertés kiterített fodorhájába csomagoljuk a tenyérnyi adag maszlagot, majd formázzuk, ahogy a képen láttad. a hurkával kalbásszal együtt szoktam tepsibe rakni, mindkét oldalát megsütöm, de igazából másnap, kihűlve nagyon finom,. a férjem családján kívül még nem találkoztam olyan emberekkel akik csinálnak ilyet,pedig ők kocséri születésűek,. bocs hogy ide raktam magam!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Andicsek! Köszönöm a receptet, mentettem!!! A következő Dezsőből ki lesz próbálva!
      Majd referálok! :-))
      Ági

      Törlés