2013. december 20., péntek

Karácsonyi csillag 22,5 fokos sablonnal

.
Ha karácsonyi anyagból varrjuk, akkor időszerű. Még elkészülhet az ünnepig. A 22,5 fokos sablonnal számtalan variációt lehet kiszabni, most egy másikat mutatok.


Az előző bejegyzéshez képest nem sok minden változik, csupán a csíkvarrott anyagot más szögben kell szabni.  Sőt figyelni, hogy az adott oldalon lévő adott szög melyik irányból melyik oldal fele fut!!!

Ehhez a blokkhoz is minden elemből 4-4 db-ot kell szabni egy csillaghoz.
Egy fél csillag ilyen elemekből áll:
 A középső részt (a csillag lesz belőle) csíkvarrással elkészítem, a kész szélessége ha csak egy irányból szabunk, akkor 8 cm, ha egyszerre két csillag fog készülni, azaz mindkét oldalról szabunk, akkor 10-11 cm. Én most a képen két oldalról szabok, így lesz a két csillagom. A széli csíkok szélessége 10-10 cm.


1. szabás:
"A oldal" nagy elem, 30 fokos szögön ( a sablonon a bal alsó részből a jobb felső irányába futó)  a varrásvonalra - 4 db kell egy csillaghoz


2. szabás:
" A oldal"  kis elem, 30 fokos szögön (a sablonon a jobb alsó részből a bal felső irányába futó) a varrásvonalra - 4 db kell egy csillaghoz

3. szabás:
"B oldal" nagy elem, 30 fokos szögön (a sablon jobb alsó részéből a bal felső irányába futó) a varrásvonalra - 4 db kell egy csillaghoz






4. szabás:
"B oldal" kis elem, 30 fokos szögön (a sablon bal alsó részéből a jobb felső irányába futó) a varrásvonalra - 4 db kell egy csillaghoz

A kis darabok hegyesebbik sarkát én szeretem levágni, hogy később az összevarrásnál egyszerűbb legyen az illesztés.


 Ha kiraktuk, hogy melyik darab mellé melyiket akarjuk varrni, akkor már más dolgunk nincs, mint a gép mellé ülni és összevarrni a darabokat.
Mivel a csillag részei csíkvarrással készültek, így illik a csíkoknak egy pontba futni.  Nagy nehézség nincs a dologban, mivel a varrásokat kell csak összeilleszteni.
Én ennél a csillagnál hagytam teljesen a darabokat, nem varrtam a közepére semmit, így nem vágtam rövidebbre a felső részeket, mint az előző bejegyzésnél azt mutattam. De természetesen mindenki úgy varrja, ahogy szeretné.
Mivel egyszerre a csíkegységek mindkét oldaláról szabtam, így egyszerre két csillagom készült el. Íme a másik:





Tipp:
Ha valaki olyan spórolósan szab, mint véletlenül én  (ez tuti nem szándékos volt- ez a probléma azért volt, mert a csillagnak szánt csíkegységem csupán 8 cm-nyi volt) akkor a csíkegységek varrásráhagyása esetleg a csúcsi részeken zavaró lehet. Ezt célszerű eltávolítani a dupla részből a hátsót, mert amúgy is rengeteg anyag van ott. Ez a gond persze nem áll fenn, ha eleve levágjuk ezt a részt, mert középrészt varrunk hozzá. (kört applikálunk, jojót varrunk, sarkot szabunk- lásd előző bejegyzésnél) 


 Ha a sablon felkeltette érdeklődésedet látogass el a Csokifolt Shopba!
Jó varrogatást kívánunk! 



5 megjegyzés: