2015. január 11., vasárnap

Amikor nem én döntök....

.
Nem jellemző rám, hogy fogadalmakat tegyek új év napján, de az idén próbálkoztam. Nem nagy dolgot gondoltam ki, csupán azt, hogy ha varrok, akkor befejezetlenül nem teszem el a fedlapot a polcra. De ha már az elsővel így tennék, akkor ugye ...
Tehát "nem szeretem" dolgok elvégezve, így mehettem a varrógéphez, majd a nem kedvenc részem a három réteg összetűzése következett.
 Semmi szegélyt nem terveztem. Így a blokkok összevarrása után már mehettem is a "padlóra". (a családom kezdi megszokni, hogy az étkezőnk állandóan bútortalanítva van.)

Volt itthon már évek óta egy polár anyag, épp egy takarónak való hátlapnak. Sötétkék, tehát passzolt is.
Tűzésileg voltam bajban. Árokban nem akartam, viszont agyon tűzni sem állt szándékomban,  mert a polár+vatelin+fedlap kombo beton állagú tud lenni a sok tűzéstől. Ha viszont megtalálom a helyes sűrűséget, akkor puha marad és szívesen használjuk.
Melyik cérnát válasszam???
A sok tarka csík már épp elég színes, így nehéz a feketéhez és a színeshez is találni közös nevezőt. Végül a színátmenetes vastag cérnánál maradtam, bár kacérkodtam a többivel is. Leszámítva a kéket, mert az annyira hideg volt, a barna pedig nagyon szélsőséges árnyalatú.
Aztán ahogy a címben írtam nem én döntöttem :-(

kudarc 1. (ez már nem az első volt, de itt fotóztam először) 

kudarc 2.  (az alsó cérna kicserélve, szálfeszességek többször állítgatva)

kudarc 3. (már a felső cérna is cserélve van, többször kitakarítva a gép, de még a konyhát is felmostam idegességemben)

Nem szerettem ezt a tűzést végül, de már becsületből is befejezem!!! 
A hátlapot vizslatva látom, hogy jó lett-e a végeredmény...
Most épp varrom a szegést, majd mutatom a végét.... remélem.

Konklúzió:
Ha nincs nagy kedvem varrni, akkor nem fogok, mert abból ezek szerint nem mindig szabadul fel boldogság hormon.
Polár hátlap és nagy léptékű tűzésminta szintén nem biztos, hogy mosolygást okoz az arcomon.
A megszokott minőségű cérnával kell tűzni, hiába incselkedik velem másik is. 
Nem az első eset, hogy ombré cérnával tűzök. Eddig minden esetben utáltam a végeredményt. Most sincs ez másként. Nagyon szép az ombré cérna a falon a többi között, de nem az én világom. Többet nem tűzök vele. Ahol sötét, ott majdnem feketének tűnik, ahol világos ott meg világít. A színátmenetes multicolor cérna a jó tűzéshez, az ombré nem. Szerintem.

Tehát a végeredményt akkor mutatom, ha elszegtem a szélét.





6 megjegyzés:

  1. Ágin inkább ne fejezz be dolgokat és tedd el pihenni, minthogy idegeskedsz rajta...
    Nekem tetszik a poláron a tűzés...

    VálaszTörlés
  2. Nem idegeskedem, csak sok kudarc kissé letört. De ugye nem szabad eleve úgy hozzáállni a dolgokhoz, hogy csak úgy sikerülhet, ahogy elterveztük... akkor nincs kudarc :-) A végeredmény nem rossz, de jobbat álmodtam meg előre.

    VálaszTörlés
  3. Ági! Ha polár anyagot teszel hátlapnak akkor is feltétlen szükséges a vatelin bele? Én még nem varrtam így, de nagyon tetszik az ötlet a jó meleg, puha takaróhoz. Amúgy a "most épp nincs kedvem, de azért megcsinálom" dolgokkal nekem ugyan ez a tapasztalatom! :o)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem feltétlen szükséges a polár mellé a vatelin. Varrtam már így is, meg úgy is. Azt tapasztlatam, hogy az évek múlásával (ahogy sokat van mosva a takaró) összeesik a vatelin. Most én nagyon vékony - 70g-os - vatelint tettem csak bele. Ez, ha majd összeesik, akkor pont kellemes marad. De nyugodtan el is hagyhatod a vetelint. Azok a takaróim, amelyikben nincs azok is tökéletesek tapintásra.

      Törlés
  4. Hát igen, a nemszeretem munkák megbosszulják magukat. Ismerős nekünk is a "még a konyhát is felmostam" állapot is. :)
    A polár meg amilyen puha fogásra, csak úgy kopog a gép alatt, legalábbis, mikor ruhadarabokat varrtunk belőle, ez volt a tapasztalat. Valamit valamiért.
    Fel a fejjel, biztosan szeretett darab lesz belőle a végén! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kopogni nem kopogott, csak megértem tartani a gép alatt és ha tartottam, akkor vezetni volt nehéz a tű alatt. Az, hogy a cérnák szakadtak, bolyhoztak, subáztak az már csak desszert volt :-( De tényleg tanulságos történet volt.

      Törlés