2015. március 22., vasárnap

Hogyan varrjak Hunter Star blokkot?

.
 Egy kedves olvasónk A.-né Ildi tette fel a kérdést.  Persze azon mód elindult a vezérhangya a fejemben. Igen, én sem varrtam még sosem ezt a blokkot. Ezidáig :-))

 Annyiféle sablonunk van, biztos valamelyik alkalmas ehhez a blokkhoz is. A kivitelezés metódusa ezen a videón látszik. Ezt követem én is, de Csokifoltos Vadlibák sablonnal fogok dolgozni!!!!


Azt gondoltam, hogy 4 db 16 x 16 cm-es blokkot fogok varrni (ez látszik a piros-fehér képen).

Kiindulásként leszabtam 2-2 csíkot a piros és a fehér anyagból is. Mindkettőből 5-5 cm széleseket.  A sablon segítségével felszabdaltam az egyik csíkot trapézokká.



majd az ellentétes színű csíkra helyeztem őket - ahogy a videón is látszik - és felvarrtam mindegyiket.

Az elsővel kell csak vigyázni, hogy elég helyet hagyjunk neki, különben így járunk!!!! (ott a sablon bal felső sarkába nem jutott anyag :-((  )


levasalás után darabolunk. A sablon segítségével:

 jól látszik, hogy a sablonon lévő vonalak jól segítik a pontos levágást. A két anyag összevarrásánál is és a piros széli részénél is fut vonal, amit könnyen be lehet igazítani.

Ezután jöhet a másik oldal varrása.
. majd darabolása:



 itt tartok:


  Ha ez kész, akkor jöhetnek a háromszögek:
10 cm-es csíkot vágtam mindkét színből és ezt is igyekeztem a sablonnal háromszögekké vágni. (lehetett volna akár 10,5 cm, de csak a legfelső pár mm hiányzik, ami végül nem is hiányzik)

hozzávarrtam a háromszögekhez az előzőleg megvarrt darabokat. A kis darab volt felül, mert igazgattam a varrásráhagyásokat.


Vasalás után az alsó részt is le kell vágni egyenesre.
Ez történhet az egyszerű vonalzónkkal is. Én 4 cm-re vágtam el a varrásvonaltól. A vonalzó 45 fokos szögét beállítottam az oldalhoz.
Vagy a VADLIBÁK sablon segítségével:
Ennél a méretnél a sablon aljától mért negyedik vonalat tettem a varrásra:
majd két-két ellentétes színezésű háromszöget összevarrtam. Kivasaltam, ...


majd méretre vágtam. A VADLIBÁK sablonnal:
A blokkom kész mérete 16 x 16 cm + varrrásráhagyásnak kell lennie. Mindig a 16 x8 jelöléseket kerestem a vonalzón, ezeket helyezem a belső szögekre!!!!  (pedig akkor, amikor ezt a sablont terveztem még nem is sejtettem... :-)) 



majd a kapott négy db blokkot összevarrjuk.

Hátul szépen elvasaljuk a varrásráhagyásokat, vagy esetleg szét - ki hogy szereti.

aztán készen is lennénk!


Egy szépséghibája van még csupán a történetemnek. Ki kell számolni, hogy melyik nagyságnál mekkora csíkokból kell kiindulni. Most a 16x16 cm + vrh blokkokkal dolgoztam, ez már megvan, de persze más méretekben is lehet a sablonnal dolgozni. Remélem lesz időm és kiszámolom. Ha valakinek jobban izgatja a fantáziáját és ezt megteszi korábban, mint én, annak pedig nagyon megköszönnénk! 

Köszönöm Ildi a jó kérdést, örülök, hogy ezt a blokkot is már megvarrtam! :-)) 





2 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi Ági! A napoban nézegettem ezt a blokkot és a videót, de a szöveges magyarázatoddal tökéletes. Már csak varrni kell!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szívesen! Nem volt nehéz varrni, jó szívvel ajánlom :-)

    VálaszTörlés