2015. szeptember 18., péntek

Táskásoknak csemege

.

Saját agyszülemény az egyik új gyerekem is, ami a SARKALÓ nevet kapta. Szinte hihetetlen, de a sarkok kialakítására találtam ki :-))  A terv inspirálója Z. Ilike volt, köszönöm neki!
Mert mi foltosok nem csak takarókat szeretünk varrni, hanem táskákat is. Na ilyenkor jól jön a SARKALÓ sablon. Mert a sarkokat vagy "talpaljuk", vagy ívesre is vághatjuk. Nem pótolhatatlan darab, annak hasznos, aki viszonylag sok táskát, neszesszert varr. Én eddig ezt kartonpapírból vágott "sarkokkal" oldottam meg, amit mindig jól eltettem, majd sosem találtam meg. Igaz nem csak táskákhoz jó, hanem blokkokhoz is, de most a táska sarkalásról írok.  De inkább nézzük képekkel.

Maga a sablon négy részre tagolódik. A két szemben lévő oldalon vannak a jelölések, hogy mekkora legyen a táskánk/neszink/ dobozkánk sarka. Az egyik oldalon a páros, a szemben lévő oldalon a páratlan méretek lettek feltüntetve. A maradék két oldal az íves vágáshoz lett kialakítva.
A sablon 7,5 mm-es varrásráhagyást tartalmaz, így nagyon pontos "végeredményt" kapunk, ha ezzel varrunk. De nem kötelező ezt tartani, a sablon akkor is működik. Továbbá jelölve lett a középvonal és még egy vonal ami a 22,5 fokon van. (ez ugye a 45 fok fele)

De hogy valami értelme is legyen a dolognak varrok egy akármi tartót, mert az ugye sosem árt :-)

 De előtte egy kicsit dicsekszem, mert akik ezt a posztot olvassák, azok értik a nagy örömömet!

Megérkezett az új varrógépem.  Nagyon-nagyon boldog vagyok vele!!!!!!!!! :-)))))))) 

Nem tud mást, mint előre és hátra varrni, no meg leengedhető a kelmetovábbítója és így ezentúl ezzel fogok tűzni.
Már összebarátkoztunk és nagyon jól kijövünk egymással. 
Többen kérdezték, hogy hány program van rajta?  
Jelentem 1 programja van csak! 
Nem is olyan nagyon széles a karja, de ha eddig mindent meg tudtam tűzni a Pfaff-al, akkor ezzel is működni fog. Hogy miért vágytam erre? Mert erős, masszív, van tűbefűzője, és szálvágója és körforgós a hurokfogója. És mivel erős, így kímélhetem a Pfaffot, így az is megélhet még legalább további 10 évet a varrószobámban úgy, hogy használhatom és elvégzi az a  cikcakkos és díszítő munkákat. 
 Ennyi :-))))

 na de akkor inkább varrjunk! (ehhez a textil tárolóhoz van igényesebb minta is, de én most ezt varrtam)
Bélésből, színoldalból és keményebb vatelinből kiszabtam  1-1 db 20 x 50 cm-es darabokat.
Félbehajtva összevarrtam az oldalakat, úgy hogy a béléshez hozzáfogtam a vatelint. A bélés egyik oldalrészénél nyitva hagytam kb 7 cm-nyi részt.
Majd a két darabot összefordítottam, színt színéhez és körben levarrtam.


Most jön a lényeg :
Én óvatos duhaj vagyok és szeretem jelölni a 45 fokot, hogy ott hajtsam oldalára a sarkaláshoz az oldalrészt. Ezt persze megtehetjük a rendes egyszerű vonalzónkkal is de most én inkább csak a SARKALÓ sablont használom.



Az egyik vonalat a széli részre teszem és meghúzom a 45 fokos jelet egy tollal. Persze mindkét oldalon.  A bélés darabon is és a színének szánt anyagon is.
Majd a jelölések mentén hajtom a sarkot.

Most két alternatíva van:
1.) eleve levágom a sarkot és úgy lesz levarrva
2.) Jelölöm a sablon mentén a vonalat és majd levarrás után vágom le.

 Ezt mindenki eldönti maga, hogy melyiket szereti.

De most inkább mutatom, hogy mit csinálok a sablonnal! Miután eldöntöttem, hogy mekkora legyen a "feneke" a dobozkámnak  - jelen esetben 10 cm- a 10 cm-es jelhez teszem az anyagszéleket. A sablon középvonalát a varrásvonalra igazítom. Így biztosan nem lesz csálé! :-) 


Pl : ide tenném a sablont, ha 6 cm-es sarkat szeretnék.

No én most inkább a 10 cm-nél maradok.

Ezen a képen az történt, hogy csak jelöltem a sablonnal a vonalat és utána a talp széli részét ott vezetve varrtam le a sarkot.

A bélés részen pedig le is vágtam egyből, majd utána varrtam le.



Most jött a nem szeretem dolog, az általam mindig kicsinek hagyott lyukon való kifordítás.

Aztán el lehet dönteni, miután bevarrjuk kézzel a lyukacskát, hogy melyik is lesz a színe és melyik anyag a bélése :-)

Vagy az is lehet, hogy most újabb 10 perc alatt varrok még egyet és akkor egyik ilyen, másik olyan lesz :-)
 Ha megtetszett a SARKALÓ sablon, akkor látogass el a CsokifoltShop-ba,  már rendelhető a sablon.




2 megjegyzés:

  1. Szia Ágikám! Ez a sarkaló sablon nagyon tetszik. Sok bosszuságtól óvhat meg. Jártam már úgy, hogy elcsáléztam az egészet, a guta majd meg ütött.
    Szerettel ölellek!! Horváthné Navratil Ilona

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, valami ilyesmi dolog kapcsán alkottam ezt a sablont :-)) Igyekszem még bemutatni a többi jó tulajdonságát is.
      Köszönöm, hogy írtál! :-) Jó "hallani" kedves ismerősökről! :-)

      Törlés