2015. november 22., vasárnap

Karácsonyi meglepetések 1. - Cleopatra's Fan

.
Ígértem, hát itt van! :-) A Kleopátra legyezője blokk nem egy "mostani találmány". A régi-régi amerikai foltvarró könyvek már lejegyezték, így mondhatni retro blokknak is.
A szerkesztése nem volt számomra egyszerű, a gépemen most a Kleopátra 3 néven szerepel. A harmadik sabloncsomagra mondhattam végre azt, hogy Igen!!! :-) Nem én vagyok az első - és gyanítom, hogy nem is az utolsó- aki a mintához sablont készít. Mert sablonnal lehet pontosan szabni, ráadásul úgy, hogy utána könnyen össze is lehet varrni. 

Ha JÁTSZOL  CSOKI-FOLT  Winter Game játékában, akkor akár a megnyert vásárlási utalvány segítségével a Tied lehet ez a csodás sablonkészlet. A játék december 5-én zárul. Küld a munkád képét, hogy nyerhess! 

Egy csomag a blokkhoz szükséges 10 db sablonelemet tartalmazza. Lágy íveket kell varrni, így a gyakorlat nem olyan nehéz, mint ahogy azt első ránézésre gondolnánk. A sablonokon jelöléseket tettem azért, hogy egyszerűbb legyen a szabáskor eldönteni, hogy melyik elemet melyik anyagból is kell szabni. 
A csomagolásban lévő papírt (direkt kemény papírra nyomtattam)  vegyük elő és használjuk! A sablonok képe van rajta, így a kiszabott darabokat tegyük a "helyükre". Jelentősen megkönnyíti a munkát!  De nézzük! 
Három anyagot fogok most használni. Háttér + sötét+ mintás anyagokat. 
A sablonokat a csomagban lévő helyükre teszem és mindig csak azt veszem a vágólapra, amelyikkel dolgozom.
A szabást megkönnyítendő a "háttér" darabokra feltettem a CSoki-folt logot, a kis fácskát.

A szabás lehetőség szerint félbehajtott anyagból történjen, mivel minden blokkhoz a sablonnal két darabot kell szabni (egymás tükörképei)
Ahogy szabom ki őket teszem vissza a papírra. Így biztosan minden darabom ki lesz szabva és majd varráskor is tudom, hogy ki kinek a szomszédja.
A háttér után jön a többi darab. Hogy ki melyiket szabja sötétből vagy világosból az a szuverén döntésére van bízva, de én tettem jelölést az egyik színcsoport darabjaira. 

A sablonokon vannak nyilacskák is, ezek a szálirányt jelölik. Érdemes betartani. Nekem egyszerűbb volt az, hogy a kívánt anyagból levágtam egy csíkot és abból szabtam ki a darabokat, de ezt mindenki maga dönti el.
Ez számomra azért jobb, mert így a kis vágólapra helyezve a csíkot - és a végét felhajtva  a szélére) a kezem ügyébe tudom fordítani a szabandó oldalt.
 Mivel kis sablonokról van szó, így mindig ügyelek, hogy a sablon bal oldalát támasztom az egyik ujjammal. (jobb kézzel fogom a körkést, így a sablon jobb oldalán vágok. Ha nem támasztom, akkor könnyedén el tolnám a sablont a helyéről és pontatlan darabot szabnék ki.)
Ha minden darab a helyére került, akkor fogom az egész csapatot és megyek a varrógéphez.

A varráshoz a kis segédlet ott van rajzon a sarokban! Tessék bátran puskázni, itt lehet! :-)
Az összevarráskor nincs szükség egy halom gombostűre, de 1-2 db-ot készítsünk a kezünk ügyébe. Bár a sablonok mindegyikén a varrásvonalak sarokpontjára tettem lyukat, valójában csak pár helyen használom, ott viszont elengedhetetlen.
Ahogy a rajz is mutatja három egységet kell varrni. Szerintem egyértelmű, de lássuk képeken.

Mivel különös gondot fordítottam arra, hogy a sablonok sarkai tökéletesen legyenek vágva, így ha azokat szabáskor le is vágjuk, akkor az összevarráskor nagyon könnyű dolgunk lesz!
 Az 1-2-3 elemeket teszem magam elé. 1-2 elemeket kell először összevarrni. Jól látszik, ahogy elveszem a darabokat a helyükről, akkor a tükörkép darabok maradnak ott. ( mivel félbehajtott anyagból szabtam)

Domború alul, homorú felül, csücsök a csücsökre, tartva mindenhol az 1/4" varrásráhagyást. Ennyi a varrás titka.



Nem vasalok az egyes darabok összevarrása után, csak "köröm vasalóval"!

 Most fog következni a 3. rész bevarrása. A 3. darab az, amelyiken feltétlenül be kell jelölni egy pontot. A visszáján tesszük ezt meg a sablon segítségével.
 Azért van erre szükség, mert az 1. sz elem vége ide fog illeszkedni. Ezt a találkozási pontot jelöljük be és tegyünk oda gombostűt.
 Az összevarrás  a szokásos.

 Készen van a legnehezebb rész, innen már tényleg gyerekjáték a további munka!
jön a 4. sz elem
 A végénél minden teljesen egyértelmű, a darabok tökéletesen fekszenek egymáshoz.
 Készen van az első csoport.
 Majd ugyan így összevarrjuk a második és harmadik sávot is.
 Most már semmi más nincs hátra, mint a három darabot egy egyenes vonal mentén összevarrni. A találkozási pontokat azért rögzítsük gombostűvel. Ha a varrásráhagyásokat mindenhol szépen betartottuk, akkor nagy segítség lesz a darabok összevarrásakor. Érdemes a most következő képet nagyon alaposan megnézni!
Egyenes varrás, de tartsuk a varrásráhagyást!


 Ellenőrizzük, hogy a csücskök pontosak-e? Ez a minta megérdemli, hogy precízek legyünk! :-)

Ha mindhárom darabot összevarrtuk, akkor én még mindig nem javaslom a vasalást! 

 Hátul is rendeske, de én még nem vasalok!

Varrjuk meg a blokk másik felét is. Ami nem más, mint ennek a résznek a tükörképe. A varrási metódus azonban ugyan ez.
Domború alul, homorú felül, csücsök a csücsökre és mindenhol tatjuk a varrásráhagyást!!!
 Tipp: A kezdéskor nem kapja be a varrógépünk az anyagot, ha egy darab papírt teszünk az anyagok alá.
Ez varráskor perforálódik és könnyedén lehúzzuk az anyagról anélkül, hogy kiszakadna a cérna.
(Én amikor ezt kipróbáltam a fax papírra esküdtem, de egy kedves foltvarró társunk- sajnos nem emlékszem a nevére- javasolta, hogy a táskánkban marokszám fellelhető bolti blokkokat használjuk erre a célra. TÖKÉLETES!  Köszönjük az ötletet, használom és terjesztem is :-) )

Tehát ugyan úgy összevarrjuk a darabokat, mint azt előzőleg leírtam. Mivel tükörkép darabokat varrunk, így a 3. sz elemnél nem a végét passzítjuk, hanem az illesztéssel kezdjük a darab összevarrását. 
 Íme a két fél darabunk, ezeket most össze kell varrni. Az illesztés nem hiszem, hogy gond lenne, de figyeljünk oda!


 Na most fogom kivasalni! A darabokat először a visszájáról a varráson megvasalom és csak így nyitom szét.
 Ekkor mehet a vasaló a színére is.
 RA-TA-TA-TAM :-)

jöhetnek a többiek is!!!! :-)

Ez az egyszerűbb színezés volt, de természetesen lehet tovább variálni a színeket!  Ha megtetszett a sablon, akkor látogass el a CSOKIFOLT SHOP- ba, ahol már rendelhető a sablonkészlet.  Vagy játssz a játékunkon és nyerd meg a vásárlási utalványt! :-)

10 megjegyzés:

  1. Szia Ági!!! Nagyon tetszik amit vartál. Azt hiszem, hogy nagyon rövid időn belül, kipróbálom. Szeretem a mintáidat, és köszönöm, hogy ilyen klassz részletes leírást teszel fel. További jó munkát kívánok, szeretettel üdvözöllek: Rózsi .

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Rózsika!
      Nagyon köszönöm kedves soraidat. igyekszem... , mert örömömet lelem benne, meg azért mert ilyen hozzászólásokat, biztatásokat kapok! :-)

      Törlés
  2. Nagyon szuper, mind a sablon, mind a leírás! Talán egy szer nekiállok!
    Köszönjük! Timea

    VálaszTörlés
  3. Nagyon ügyes vagy! Remek lett! A leírást köszönöm.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a dicsérő szavakat és hogy itt jártál! :-)

      Törlés
  4. Precioso!! Donde se pueden comprar las plantillas?

    VálaszTörlés
  5. Precioso!! Donde se pueden comprar las plantillas?

    VálaszTörlés
  6. Bom dia, gostaria de poder adquirir o seu padrão fá de Cleópatra, você envia por email?

    Jó reggelt, szeretné megvásárolni a Cleopatra F mintáját, elküldi e-mailben?

    VálaszTörlés